År 2000 släppte Pirelli sitt UHP-däck (Ultra High Performance) P Zero Rosso, ett däck med utmärkt prestanda, komfort och säkerhet. P Zero Rosso valdes som originalutrustning till flera av de stora sportbilstillverkarnas "premiummodeller".
2003 introducerades Pirellis P Zero Corsa System.
Även om Pirelli P Zero Rosso fungerar utmärkt på både fram- och bakaxel tyckte Pirelli att de kunde förbättra greppförmågan om de använde olika däck fram och bak. Pirelli utvecklade då Pirelli P Zero Rosso Direzionale, ett rotationsriktat däck som var avsett för bilens framaxel. Dessa två däckmodeller bildar tillsammans Pirellis Corsa System. Pirelli P Zero Rosso Direzionale är utvecklat för att optimera greppet för sportbilar. De rotationsriktade "framdäcken" minskar risken för vattenplaning och ökar våtgreppet. Denna kombination är i dagsläget inte särskilt vanlig eftersom P Zero Rosso Direzionale bara finns i några få dimensioner. P Zero Corsa System blev 2010 uppdaterat med nya innovationer som gjorde kombinationen ännu bättre. Båda däcken blev mer anpassade för de nya hjälpsystemen i moderna sportbilar.
De breda ytterskuldrorna ökar P Zero Rossos stabilitet och grepp medan de fyra kanalerna som löper runt hela däckets slitbana snabbt forslar bort vatten vilket minskar risken för vattenplaning och ökar våtgreppet.
P Zero Rosso finns att få i flera dimensioner från 17 tum upp till 20 tum.
Mer information om Pirelli finns på vår informationssida.
Strax utanför Landskrona har vi en däckverkstad och lager på ca 2000m2. Det är här vi monterar och paketerar de hjul, fälgar och däck som vi sedan skickar till våra kunder runt om i Sverige. Här finns också vår fälgutställning där alltid ca 100-150 olika fälgmodeller finns att se i verkligheten.